FANDOM

Ania Dąbrowska, znana też jako Ania (ur. 7 stycznia 1981 w Chełmie) – polska wokalistka wykonująca muzykę z pogranicza popu i soulu, a także osobowość telewizyjna. Członkini Akademii Fonograficznej ZPAV.

Ania zadebiutowała w 2004 roku albumem Samotność po zmierzchu, który zdobył wysokie uznanie krytyki i publiczności. Wydawnictwo Kilka historii na ten sam temat z 2006 roku było pierwszym albumem piosenkarki nawiązującym do tradycji polskiej muzyki lat 60. Styl retro stał się znakiem rozpoznawczym jej twórczości. Ania wydała dotąd cztery albumy, z których większość uzyskała status platynowej płyty. Jest jedną z najpopularniejszych polskich piosenkarek, a także jedną z najczęściej nominowanych artystek do Nagrody Muzycznej Fryderyk. Łączna sprzedaż jej płyt w Polsce przekroczyła liczbę 200 tys. egzemplarzy.

W 2011 roku wraz z Katarzyną "Kayah" Rooijens, Andrzejem Piasecznym i Adamem "Nergalem" Darskim objęła funkcję jurora w programie The Voice of Poland, którego premiera odbyła się we wrześniu tego samego roku na antenie stacji telewizyjnej TVP2.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Agnes Milewski
Reprezentant Polski na
Następca
UnSun

7. IFP Poland flag Nie mogę Cię zapomnieć Idol Półfinał