FANDOM

Barbara Hascakova (ur. 11 grudnia 1979 w Koszycach na Słowacji) – słowacka piosenkarka, autorka tekstów.

Śpiewem zajmuje się od dziecka, a już w szóstym roku życia zaczęła grać na fortepianie.

Przełomowym rokiem dla Barbary był rok 1994, kiedy w Słowackim Radiu, gdzie album nagrywał zespół Maduar, zaśpiewała chórki do piosenki "Pár bielych ruži". Jej głos bardzo spodobał się grupie i podjęła z nimi współpracę również i przy dalszych utworach: "Anjel", "I feel good" i "Do it".

Wkrótce Barbara razem z Erikiem Arestą postanowili opuścić Maduar. Założyli duet MC Erik & Barbara. Pierwszy album otrzymał nazwę "U can´t stop". Duet odniósł komercyjny sukces i był zapraszany do udziału w wielu wydarzeniach muzycznych.

W 1997 Barbara wydała swój album solo o tytule "Barbara". Duet oficjalnie na rok rozdzielił się, ale już rok później rozpadł definitywnie. Barbara w solowej karierze odnosiła coraz większe sukcesy, aż w 1998 dostała nagrodę Złotego Słowika

W 1999 roku wydała album "Ver, že ja". Pochodzi z niego piosenka "Môj Exupéry", za którą dostała Grand Prix w VIII Miedzynarodowym Festiwalu Młodych Wykonawców Piosenki «Majowa Nutka» w Częstochowie.

Krótko po wydaniu albumu odeszła do USA, gdzie nagrała dwa albumy - "Secrets of Happiness" i "Christmas album". W 2006 roku na słowacki rynek Barbara wypuściła album "Me & My Music", który jednak nie zyskał takiej popularności jak poprzednie.

Polskim słuchaczom Barbara Haščáková znana jest przede wszystkim z dance'owego duetu MC Erik & Barbara, a radiosłuchaczom z południowej Polski także z okresu występów solowych 1997-1999. Dzisiaj polskie radio i telewizja (nie wliczając kilku regionalnych stacji radiowych) niezmiernie rzadko emitują jej nagrania.

12. IFP Slovakia flag Only We Are Here Pablo PL Półfinał