FANDOM

Beverley Craven (ur. 28 lipca 1963 w Kolombo) – brytyjska piosenkarka i kompozytorka.

Urodziła się na Sri Lance, jednak dorastała w Berkhamstead, w Anglii. Muzyka towarzyszyła jej od dzieciństwa – jej matka była skrzypaczką, a Beverley już w wieku 7 lat uczyła się grać na pianinie. Jej najbardziej znany utwór to Promise Me z 1991 r. Jako nastolatka, zakochała się w śpiewie Kate Bush i Steviego Wondera. Kiedy przeprowadziła się do Londynu, gdzie studiowała, zaczęła grać z różnymi zespołami w pubach i zajęła się tworzeniem własnych piosenek. Niebawem jej kompozycje zwróciły uwagę Bobby'ego Womacka, który zaprosił młodą wokalistkę do wzięcia udziału w swojej europejskiej trasie koncertowej.

Beverley podpisała kontrakt z wytwórnią Epic i w 1990 roku wydała debiutancki album "Beverley Craven". Pierwszy singel z tej płyty "Promise Me" zyskał ogromną popularność. Piosenka ta przez cały 1992 rok pozostawała na najwyższych miejscach list przebojów. Wtedy też artystka otrzymała nagrodę Brit Awards w kategorii "Najlepszy Debiut".

Kolejny album wokalistki, zatytułowany "Love Scenes" ukazał się 1993 roku. Płyta odniosła wcale nie mniejszy sukces niż poprzednia, zawierała 5 przebojów, a w trzech piosenkach wystąpił Jeff Beck.

Dopiero w grudniu 1998 roku, Beverley rozpoczęła trasę koncertową – wraz z chórem dziecięcym zaśpiewała na pięciu charytatywnych koncertach: na Wembley, Sheffield oraz w Birmingham, Manchesterze i Newcastle.

W 1999 roku, wokalistka powróciła z nowym albumem – "Mixed Emotions", który zachwycił jej wielbicieli. Beverley jest autorką muzyki i tekstów do wszystkim utworów znajdujących się na płycie.

Beverley wierzy w siłę dobrej piosenki. "Kocham melodię i wyrazisty tekst. Lubię gdy ludzie czują coś gdy słuchają moich piosenek. Jeśli widzę że ktoś się wzruszył, to wiem, że wykonałam kawał dobrej roboty. I chyba o to właśnie chodzi." Beverley Craven wystąpiła 28 maja 2000 w Warszawie na koncercie galowym "Teraz Polska" w Teatrze Wielkim.

2. IFP Sri-Lanka flag Promise me Maritte Arnarsdottir 7 miejsce