FANDOM

Birgitta Haukdal Brynjarsdóttir - (ur. 28 lipca 1979) piosenkarka popowa, pochodząca z małego miasteczka Húsavík w Islandii. Przez większą część życia zamieszkiwała północą część Islandii.

W listopadzie 1999 roku Birgitta zaczęła przewodzić popowej grupie Írafár. Zespół wydał swój pierwszy singiel, "Hvar er ég?" ("Where am I?"), latem 2000 roku. Dwa lata później podpisał kontrakt z największą islandzką wytwórnią Skiifan i wydał swój pierwszy album "Allt sem ég sé" ("All I see") w listopadzie 2002 roku. Był to najszybciej sprzedający się islandzki album od 25 lat.

W 2003 roku Birgitta została najbardziej popularną wokalistką w Islandii. Tego samego roku uznano ją też za Gwiazdę Pop Roku i Wykonawcę Roku. Również w 2003 roku wygrała krajowe preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji 2003 z piosenką "Segðu mér allt". W finale konkursu zaśpiewała ją w języku angielskim ("Open Your Heart") i zajęła ósme miejsce.

W 2006 roku ponownie wzięła udział w islandzkich preselekcjach z piosenką "Mynd Af Þér" ("Picture of you").

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
9. WSC Ég Vil Vera Međ ţér (feat. Jónsi) kamilb Półfinał
Poprzednik
Ampop
Reprezentant Islandii na
Następca
Jeff Who?

Udział w Muzycznej Gwiazdce Edytuj

MG 2006 Eitt lítiđ jólalag Włodek Półfinał