FANDOM

Britney Spears (ur. 2 grudnia 1981 w McComb) – amerykańska wokalistka muzyki pop i dance, tancerka,aktorka i projektant mody. W lipcu 2011 roku wytwórnia Sony BMG ogłosiła, że sprzedała na całym świecie ponad 200 milionów płyt (albumy+single+dvd) i jest jedną z najlepiej sprzedających sie artystów w historii muzyki. Jest ósmą najlepiej sprzedającą się artystką w Stanach Zjednoczonych, piątą najlepiej sprzedającą się artystką muzyczną na świecie oraz najmłodszym artystą w historii muzyki, który osiągnął próg ponad 100 milionów albumów na calym świecie, w związku z tym wydarzeniem w 2010 roku otrzymała nagrodę Chopard Diamond Award za najlepiej sprzedającego się artystę muzycznego pierwszej dekady XXI wieku. Od początku muzycznej kariery została przez amerykańskie i światowe media ochrzczona mianem "księżniczki popu". Od 2003 roku posiada swoja gwiazdę w "Alei Gwiazd" w Hollywood. Wokalistka podczas ciągu 13 lat kariery muzycznej zdobyła ponad 350 prestiżowych nagród muzycznych, z czego 83 zdobyła w ciągu jednego roku. Wśród jej nagród najważniejsze z nich to: Grammy, Emmy, MTV Video Music Awards, MTV Europe Music Awards, American Music Awards, Billboard Music Awards, NRJ Music Awards oraz World Music Awards. Według strony internetowej MSN jest najbogatszą gwiazdą na świecie poniżej 30 roku życia oraz 5. najbogatszą piosenkarką wszech czasów, z majątkiem wynoszącym ponad 500 milionów dolarów.

W 1993 roku Spears pojawiła się w telewizyjnym programie dla dzieci The Mickey Mouse Club. Po krótkim czasie Spears podpisała kontrakt z wytwórnią płytową Jive Records, która wydała jej debiutancki album "...Baby One More Time" w roku 1999. Olbrzymi sukces krążka uczynił ją ikoną muzyki oraz wpłynął na odrodzenie się popu w późnych latach 90.

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2005 United-States flag My only wish (This year) Pablo PL 5 miejsce