FANDOM

Carrion – polski zespół rockowy powstał na początku 2003 roku w Radomiu.

Rok później, 25 listopada 2004 roku miała miejsce oficjalna premiera pierwszego minialbumu zespołu pt. L.A.F.F.C., nagranej razem z grupą Lilith.

W styczniu 2005 roku teledysk "Zapach szarości" wszedł na listę "DeTonacja" w telewizji ITV, gdzie utrzymywał się przez 2,5 miesiąca. W tym samym czasie, utwór ukazał się również jako propozycja do listy przebojów Trójki.

W marcu 2006 zespół dostał zaproszenie do programu "Muzyka na żywo" w TVP (wywiad oraz fragment warszawskiego koncertu). Również w tym roku, zespół zdobył wiele nagród (I miejsce na festiwalach: Malborski Przegląd Muzyczny w Malborku, Morrock ’06 w Morągu, I Małopolski Festiwal Rockowy w Brzesku, Muzyczna Jesień w Sierpcu, II miejsce na Muzycznej Jesieni w Grodkowie i nagrodę publiczności na Festiwalu Zderzak w Zgierzu).

W 2007 roku zespół podpisał kontrakt z wytwórnią MJM Music PL. 30 sierpnia tego roku ukazał się debiutancki album nazwany po prostu Carrion. Album promowały single: "Trzy słowa..", "Trudno uwierzyć" (do których zostały nakręcone wideoklipy) oraz "Betel" i cover Blacka "Wonderful Life".

W 2008 roku zespół został zaproszony do wzięcia udziału w największym w Europie Środkowo – Wschodniej festiwalu Metalmania 2008. Również w tym roku Carrion nagrał swoją wersję utworu "This Corrosion" zespołu The Sisters of Mercy, który znalazł się na składance "Sittin` In The Bar For Hours – Tribute to SOM". Oprócz tego, utwór "Trzy słowa…" z debiutanckiej płyty, znalazł się na dwupłytowej składance "Antyradio – Rock, Honor, Ojczyzna".

Rok 2009 rozpoczął się trasą koncertową obejmującą miasta na terenie całego kraju. W kwietniu kapela ponownie zaszyła się w radomskim K&K Studio aby zarejestrować materiał na drugi krążek. W międzyczasie Carrion wziął udział w eliminacjach do Przystanku Woodstock 2009 i został wybrany do półfinałowej dwudziestki, jako jeden z ponad 500 zespołów, co zaowocowało zamieszczeniem utworu "Zapach szarości" na składance "Przed Woodstockiem 2009". Pod koniec roku miała miejsce premiera nowego singla "Sztandary Eloi" zapowiadającego nową płytę zespołu, co zaowocowało zamieszczeniem go na playlistach radiowych oraz pierwszych miejscach list przebojów (m.in. Eska Rock, Antyradio). Oprócz tego muzyka zespołu ("Sztandary Eloi" oraz "Trzy słowa…") pojawiła się w filmie "Sprawa Janusza W." w reżyserii Wojciecha Jagiełło.

Na początku 2010 roku ukazał się drugi singel "Nie bez wiary", do którego powstał teledysk. W utworze gościnnie wystąpił oboista Tytus Wojnowicz. Singel stał się jednym z najczęściej granych utworów w kraju, stając się tym samym nowym hitem zespołu oraz został zamieszczony na składance The Best Polish Songs… Ever! vol. 2'. Premiera płyty El Meddah miała miejsce 26 marca 2010 roku. Album promowała ogólnopolska trasa koncertowa Eska Rock Tour 2010.

Na trzeci i ostatni singel promujący płytę został wybrany utwór "Dex". Pod koniec 2010 roku pojawiło się kilka podsumowań, w których zespół został nagrodzony, m.in. Magazyn Gitarzysta – Naj-Zespół-Polska (3 miejsce) oraz Naj-Utwór ("Dex" – 5 miejsce), RMF Polski Rock – "El Meddah" płytą roku, portal NetFan.pl – Artysta Roku (1 miejsce) oraz Przebój Roku ("Nie bez wiary" – 2 miejsce), portal Last.FM (24 miejsce spośród polskich artystów), rockowa setka Eska Rock (58 miejsce).

18. IFP Poland flag Nie bez wiary Sakuak Nelgonsom Półfinał