FANDOM

Cliff Richards, właśc. Harry Roger Webb (ur. 14 października 1940 w Lucknow) – brytyjski piosenkarz, były wokalista The Shadows. Cliff Richard był przez lata jednym z najpopularniejszych artystów pop w Wielkiej Brytanii. Po raz pierwszy na listach przebojów znalazł się w 1958 roku z piosenką "Move It". Potem jego utwory 14 razy znajdowały się na pierwszym miejscu brytyjskich list przebojów. W 1961 r. wspólnie z zespołem The Shadows wystąpił w filmie muzycznym pt. "Chcemy się bawić". Po raz ostatni przebojem nr 1 w Wielkiej Brytanii była – w 1999 – jego piosenka "The Lord's Prayer". Za całokształt twórczości 25 października 1995 Cliff Richard otrzymał tytuł szlachecki.

Na jego dorobek składa się około 70 albumów i ponad 120 singli, nie wliczając w to różnych składanek i EP-ek. Ma na koncie ponad 250 milionów sprzedanych płyt. Ostatnia studyjna płyta Cliffa Richarda, "Soulicious", ukazała się w 2011 roku.

Cliff Richard deklaruje się jako chrześcijanin. W Polsce znany jest od tej strony z kazań ewangelizacyjnych wygłoszonych w Warszawie w lecie 1986. Po polsku ukazała się wówczas jego książka pt. "Ty, ja i Jezus" wyd. PAX Warszawa 1986. Czytelnikowi polskiemu znany jest również z autobiografii "Kim jest Cliff?" wyd. Areopag 1991.

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2007 United-Kingdom flag Mistletoe and wine Zakrześ 8 miejsce