FANDOM

Eirikur Hauksson (ur. 4 lipca 1959) – islandzki wokalista heavymetalowy, nauczyciel w szkole.

Eiríkur zapowiadał się obiecująco w latach 80. Jego zainteresowania muzyczne krążyły wokół gatunku heavy metal. Jego najbardziej znanym utworem jest "Gaggó Vest" oraz "Gull" napisany przez Gunnara Þórðarsona. Był członkiem takich zespołów heavymetalowych jak: islandzki zespół Start oraz Drýsill i norweski Artch.

Eiríkur występował w Konkursach Piosenki Eurowizji. Występował w trio I C Y, który był islandzkim debiutem w Bergen w 1986. Był także reprezentantem Norwegii w kwartecie Just 4 Fun w 1991 w Rzymie.

Eiríkur reprezentował Islandię na Konkursie Piosenki Eurowizji w 2007 roku w stolicy Finlandii Helsinkach z piosenką Ég les í lófa þínum ("Valentine lost") napisaną przez Sveinna Rúnara Sigurðssona i Kristjána Hreinssona, ale nie zakwaifikował się do finału konkursu.

Eiríkur był pośród "narodowej drużyny" piosenkarzy, którzy nagrywali z Hjálpum þeim. Przeprowadził się do Østfold w Norwegii w 1988.

4. IFP Iceland flag Gaggo Vest Maritte Arnarsdottir 4 miejsce