FANDOM

Evridiki – grecko - cypryjska piosenkarka urodzona 25 lutego 1968 roku.

Od wczesnych lat uczestniczyła w chórkach na dużych występach.

Kiedy skończyła szkołę, poszła do Le Studio des Variétés w Paryżu, we Francji, gdzie studiowała muzykę, teatr i taniec. Po skończeniu tej szkoły poszła do Berklee College of Music w Bostonie, w USA, gdzie doskonaliła swój talent muzyczny na kursach harmonii i instrumentacji.

W 1989 przeprowadziła się do Aten, w Grecji, a w 1991 nagrała swój pierwszy solowy album “Gia proti fora”.

Trzy razy reprezentowała Cypr na Konkursie Piosenki Eurowizji: raz w 1992 (w Malmö, w Szwecji z piosenką "Tairiazoume", drugi w 1994 (w Dublinie, w Irlandii) z piosenką “Ime Anthropos Ki Ego”, a trzeci w 2007 (w Helsinkach, w Finlandii) z piosenką "Comme çi, comme ça". Szczególnie w 1994 jej występ wzbudził kontrowersje z powodu sugerowanego politycznego podtekstu piosenki. Była jedną z faworytek do zwycięstwa z powodu nawiązującej do muzyki ludowej melodii piosenki i bardzo sentymentalnego wykonania. "Faworytka" ostatecznie zajęła jedenaste miejsce.

W 1994 wyszła za mąż za Giorgosa Theofanousa, ojca jej dziecka Angelosa, kompozytora i producenta jej pierwszych 9 albumów. Giorgos Theofanous nazywał Evridiki swoją muzą, nawet po rozwodzie w 2000 roku utrzymują przyjacielskie stosunki.

Evridiki jest jedną z najbardziej popularnych i najbardziej sprzedającą się piosenkarką w Grecji i na Cyprze. Pracowała z takimi osobistościami greckiego przemysłu muzycznego jak Giorgos Theofanous, Vasilis Papakonstantinou, Giorgo Hatzinasio, Yannis Spanos, Marios Tokas, Dimitris Korgialas, Vangelis Dimitriadis, Christos Dantis, Natalia Germanou, Eleni Peta, Giorgos i Yannis Vardis, Stelios Rokkos, Sakis Rouvas.

W 2002 roku zagrała rolę Taptim w musicalu "King and I" wyprodukowanym przez Mimi Denisi, który uzyskał pozytywne opinie krytyków.

Po rozwodzie i przerwie w działalności, która trwała prawie 3 lata, nagrała album "Oso fevgo gyrizo", na którym znalazły się jej dwie piosenki. Ta płyta jest ważnym punktem w jej karierze. Album zyskał dobre opinie publiczności i krytyki.

Obecnie występuje w Atenach i przygotowuje nową płytę, która powinna pojawić się na rynku w lutym 2007 roku.

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Cypru na
Następca
Brak udziału

Wiki letter w To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.