FANDOM

Georgina Tarasiuk

Georgina Tarasiuk

Georgina Tarasiuk (ur. 14 września 1988 w Białej Podlaskiej) – polska piosenkarka.

Ukończyła Szkołę Muzyczną I Stopnia w Białej Podlaskiej. W 1999 roku zajęła 1. miejsce w Festiwalu Piosenki Angielskiej w Brzegu w kategorii dziecięcej. Brała udział w programie z udziałem Natalii Kukulskiej Szansa na sukces w TVP2 i śpiewając piosenkę "Dłoń" zwyciężyła w tej edycji tego programu.

Śpiewała w zespole "Chwilka" oraz u boku Violetty Villas i na zaproszenie Natalii Kukulskiej w koncercie poświęconym pamięci Anny Jantar. 28 października 2002 roku wydała swoją debiutancką płytę zatytułowaną Georgina. Swoich sił próbowała w Eurowizji 2003, ale wycofano ją zanim doszło do finału z powodu zbyt młodego wieku Georginy. Regulamin Eurowizji mówi o tym, że w finale mogą brać udział artyści od 16. roku życia.

Od września 2000 roku Georgina Tarasiuk była stypendystką Fundacji Ewy Czeszejko-Sochackiej "Promocja Talentu".

Występowała także w "Premierach" w XL Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu („Opole 2003”) z piosenką Pierwszy raz.

Od maja 2007 r. była solistką w oratorium Piotra Rubika. W 2008 r. zakończyła współpracę z Piotrem Rubikiem.

W 2008 została zaproszona do projektu Balkanika.

2. IFP Poland flag Niedorosła miłość Sobix 5 miejsce
8. IFP Poland flag Ja wiem o tym SOSNOWSKI 11 miejsce
13. IFP Poland flag Najdalsza z gwiazd Tymuch 2 miejsce
15. IFP Poland flag Strumień łez Sharkan Półfinał