FANDOM

Juanes, właściwie Juan Esteban Aristizábal Vásquez (ur. 9 sierpnia 1972 r. w Medellin, Antioquia) – kolumbijski piosenkarz, gitarzysta i autor piosenek. W latach 80. i 90. członek heavymetalowego zespołu Ekhymosis, rozwiązanego w roku 1998. Rozpoczęła się wtedy solowa kariera Juanesa. Jego pierwszy solowy album, Fijate Bien, został wydany w 2000 roku i szybko odniósł sukces, przynosząc Juanesowi pierwsze 3 nagrody Latin Grammy. Jego drugi album, Un Dia Normal, ukazał się w 2002 roku. Płyta szybko uzyskała status platynowej w większości hiszpańskojęzycznych państw. Z tego albumu wydano singiel Fotografía nagrany w duecie z Nelly Furtado. Trzeci studyjny album nosi tytuł Mi Sangre. Został wydany w 2004 roku i, podobnie jak poprzednie, szybko odniósł sukces. Pomimo użycia singla La Camisa Negra przez włoskich neofaszystów jako swojego symbolu[1], nadal jest to jeden z najbardziej znanych utworów tego artysty. Najnowsza płyta została wydana w 2010 roku i nosi tytuł P.A.R.C.E..

6 sierpnia 2004 ożenił się z aktorką i modelką Karen Martínez, którą poznał na planie teledysku "Podemos hacernos daño".

8. IFP Colombia flag La camisa negra Euro 10 miejsce