FANDOM

Kabaret OTTO – polski kabaret założony w 1987 roku z inicjatywy Wiesława Tupaczewskiego. Swoją oficjalną działalność rozpoczął 1 stycznia 1990 roku, od kiedy to występował w składzie: Ryszard Makowski, Andrzej Piekarczyk, Andrzej Tomanek i Wiesław Tupaczewski. W styczniu 2001 r. Ryszard Makowski opuścił OT.TO. Od tego czasu kabaret występuje w składzie trzyosobowym.

Kabaret OT.TO jest jednym z polskich kabaretów eksploatujących inne niż polityka rejony absurdu. Ceniony jest za swoją muzykalność i bezpośredni kontakt z widzami. Najbardziej znane piosenki kabaretu OT.TO to: "Zasmażka", "Wakacje", "Droga Pani Sąsiadko", "To już lato", "Stirlitz i Kloss". Największą popularnością kabaret cieszył się w pierwszej połowie lat 90. XX w. Pomysłodawcą nazwy i stroju scenicznego, czyli garnituru z przypiętym logo, jest Wiesław Tupaczewski. W wielu przypadkach przedstawiciele kabaretu tłumaczą nazwę od pierwszych liter słów "Ostatnie Takie Trio Oszołomów". Logo – żyletkę – zaprojektował przyjaciel kabaretu Jacek Sasin.

Twórca kabaretu twierdzi, że oni właściwie nie są kabaretem, a "przedsięwzięciem estradowym mającym na celu bawienie publiczności".

Udział w Virtuala Konkurso KanzonoEdytuj

4. VKK Poland flag Bezludna Wyspa KaLi Półfinał