FANDOM

Lady GaGa, właściwie Stefani Joanne Angelina Germanotta (ur. 28 marca 1986 w Nowym Jorku) – amerykańska piosenkarka pop, autorka tekstów piosenek i kompozytorka. W latach 1999−2006 wokalistka zespołu Stefani Germanotta Band.

Swój pseudonim sceniczny zaczerpnęła z tytułu utworu zespołu Queen Radio Ga Ga po tym jak producent muzyczny Rob Fusari określił jej styl śpiewu jako podobny do tego, który prezentował Freddie Mercury. Nieodłącznym elementem scenicznego show Lady GaGi są różnego rodzaju kreacje, projektowane przez m.in Giorgia Armaniego, Aleksandra Macqueena i wielu innych znanych projektantów. Jako inspiracje dla swojej muzyki, Lady Gaga wymienia takich artystów glam rockowych jak David Bowie i Queen, oraz artystów popowych jak Michael Jackson i Madonna. Jest to także artystka z wieloma prestiżowymi nagrodami muzycznymi: 31 stycznia 2010 roku zdobyła dwie nagrody Grammy (pośród 12 nominacji) za utwór "Poker Face" i album "The Fame", a następnie trzy nagrody Brit Awards we wszystkich kategoriach, w których była nominowana. W sierpniu 2011 r., zdobywając dwie statuetki MTV Video Music Awards, stała się pierwszą osobą mającą w posiadaniu 14 tych nagród w zaledwie trzy lata, zdobywając 3 statuetki w 2009 r. i kolejno 8 w 2010 r.

Lady Gaga jest Artystką roku 2010 według magazynu Billboard, oraz zajęła 73 miejsce w rankingu artystów dekady. Gaga pojawiła się na liście "najbardziej wpływowych ludzi na świecie" tygodnika Time, oraz na liście dwutygodnika Forbes "100 najbardziej wpływowych celebrytów na świecie". Magazyn Vanity Fair umieścił piosenkarkę na 9 miejscu najbardziej wpływowych ludzi w 2011 roku, natomiast ponownie trafiła na listę magazynu "Forbes" zajmując 11 miejsce jako najwyżej uplasowana piosenkarka na liście.

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2009 United-States flag Christmas Tree (wspólnie z Space Cowboy) MaRo 22 miejsce