Lura , właściwie Maria de Lurdes Pina Assunção (ur. 31 lipca 1975 r. w Lizbonie) – śpiewająca po portugalsku wokalistka i kompozytorka pochodząca z Wysp Zielonego Przylądka.

Rozgłos zdobyła w 2004 po wydaniu albumu Di Korpu Ku Alma, kiedy została okrzyknięta następczynią największej afrykańskiej divy – Cesarii Evory[potrzebne źródło]. Obie występowały wielokrotnie razem (m.in. w paryskiej sali koncertowej Olympia). Na rozwój jej kariery muzycznej mieli wpływ m.in. Bonga, Tito Paris, Paulo Flores i Paulinho Vieira.

Lura w swojej twórczości prezentuje nurty muzyczne pochodzącymi z Wysp Zielonego Przylądka. Ma na swoim koncie 5 płyt (stan na 2008). Na albumie M’bem di Fora Lura czerpie z tradycji muzycznej Wysp Zielonego Przylądka. Producentem płyty jest Nando Andrade (producent płyty Cesarii Evory - Rogamar). Do współpracy Lura zaprosiła wybitnych muzyków i podobnie jak u Cesarii Evory nie brak tu tradycyjnych kabowerdyjskich gatunków - morna, coladera – tego wyjątkowego wyspiarskiego bluesa, ale Lura sięga jeszcze po batuku – bardzo dynamiczny styl pochodzący z Santiago.

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Republiki Zielonego Przylądka na
Następca
Brak udziału

Zalążek artykułu To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.