FANDOM

Lykke Li (Li Lykke Timotej Zachrisson; ur. 18 marca 1986 r. w Ystad w Skanii) - szwedzka piosenkarka indierockowa.

Dorastała w artystycznej rodzinie. Jej matka była fotografem, a ojciec muzykiem. Przeprowadzili się do Sztokholmu, a gdy Lykke skończyła 6 lat, zamieszkali w Portugalii na kolejnych 5 lat, spędzając zimy w Nepalu i Indiach. Jako 19-latka Lykke Li trafiła na 3 miesiące do Nowego Jorku. Później była tancerką w szwedzkim show telewizyjnym.

Jej pierwszy album pt. Youth Novels wydany został 4 lutego 2008 r. przez LL Recordings i został rozpowszechniony w całej Europie w czerwcu tego samego roku. Producentem albumu jest Björn Yttling i Lasse Mårtén. W USA pojawił się 6 maja 2008, w Irlandii 6 czerwca 2008, a w Wielkiej Brytanii 9 czerwca.

Lykke Li zaczęła swoją karierę na portalu MySpace od publikacji utworu 'Tommorow'. Osiągnęła sukces dopiero wydając EP (minialbum) 'Little Bit' w 2007 roku. Stereogum nadało jej tytuł artysty w październiku 2007 i opisało jej muzykę jako mieszankę soulu, electro i delikatnego popu.

Jej piosenka "I'm Good I'm Gone" jest jednym z utworów wchodzących w skład podkładu muzycznego do gry FIFA 09. Utwór "Possibility" znalazł się na ścieżce dźwiękowej do filmu Saga "Zmierzch": Księżyc w nowiu.

20. IFP Sweden flag I follow rivers Scott 4 miejsce
25. IFP Sweden flag No Rest For The Wicked Tymuch 13 miejsce