WIM Wiki
Advertisement

M.I.A. (Mathangi Arulpragasam) - urodzona 17 lipca 1977.

Biografia[]

Jest pochodząca ze Sri Lanki brytyjską wokalistką - autorka piosenek, kompozytorka, producentka, projektantka ubrań i autorka rewolucyjnych tekstów. Lepiej znana pod pseudonimem M.I.A. Jej muzyka często prezentuje mieszankę wielu elementów różnych gatunków, m.in. hip-hopu, ragga, dancehallu i electro. Muzyka M.I.A. jest również określana jako połączenie dancehallu z nowoczesnym hip-hopem i r'n'b, klubowymi brzmieniami spod znaku Fidget House czy dźwiękami z rejonów zarezerowawnych dla world music.

M.I.A. jest dokładniej pochodzenia tamilskiego - urodziła się w Londynie 17 lipca 1977 roku. Kiedy M.I.A. miała 6 miesięcy, jej rodzina przeprowadziła się z powrotem na Sri Lankę. Kiedy M.I.A. miała 11 lat, wrócili do Londynu. M.I.A. studiowała sztukę, film i video w Central Saint Martins w Londynie. W 2004 roku M.I.A. wydała swój pierwszy singel o nazwie Galang. Na początku był on publikowany jedynie w internecie. W 2005 roku jej debiutancki album Arular został nominowany do Mercury Prize. W 2007 roku wydała drugi album - Kala. M.I.A nagrywała ją między innymi z Timbalandem i zdobyła uznanie w oczach samej Missy Elliott, z którą zresztą wspólnie wykonała piosenkę.

Albumy[]

  • 2005: Arular
  • 2007: Kala

Udział w Worldvision Song Contest[]

Starty w Worldvision Song Contest
1. WSC Dyskwalifikacja Galang (Klemek)
12. WSC 19. miejsce Paper plans (Adam) 62
21. WSC Półfinał Bucky done gun (Schczur)
23. WSC 17. miejsce xxxo (kamilb) 47

Trzykrotna reprezentantka Sri Lanki na Worldvision Song Contest. W 1. Worldvision Song Contest piosenka "Galang" została zdyskwalifikowana. Jej drugi start w 12. Worldvision Song Contest to piosenka "Paper Planes" z którą zajęła 7. miejsce w półfinale z 58 punktami, co pozwoliło jej wystąpić w finale w którym zajęła 19. miejsce z 62 punktami. Po raz trzeci wystąpiła w 21. Worldvision Song Contest z piosenką "Bucky Done Gun". Nie awansowała do finału.

Poprzednik
Debiut
Reprezentant Sri Lanki na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Sri Lanki na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Sri Lanki na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Sri Lanki na
Następca
Brak udziału
Nagroda King Kong
Poprzednik
Saint Vox
King Kong
23. WSC
Następca
Sofa & O.S.T.R.

Udział w Exotic Worldvision Song Contest[]

1. EWSC Sri Lanka Boyz Davioz Półfinał

Zalążek artykułu To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.