MUCC – japoński zespół rockowy, powstały w 1997. Poprzez połączenie różnych rodzajów muzyki powstaje mieszanka popularnej w latach 70. muzyki popularnej z wyjątkową melodią i zachodnim nu metalem. Założycielem grupy jest gitarzysta Miya. Nazwa pochodzi od włochatego, czerwonego potwora - bohatera popularnej japońskiej bajki dla dzieci - Ponkickies. MUCC jest znane również jako kombinacja liczb 69, które w języku japońskim można przeczytać jako mukku.

Zespół zadebiutował w Europie występem na Wacken Open Air latem 2005 roku. Rok później zagrali w Stanach Zjednoczonych na konwencie anime Otakon. Konsekwentnie występują w Europie co roku. Do Stanów Zjednoczonych wrócili na Jrock Revolution w 2007 roku.

MUCC wziął także udział w Taste of Chaos 2008, występując w dwudziestu sześciu miastach USA od lutego do maja. Po powrocie do Japonii w maju, zespół zagrał na hide memorial summit obok innych znanych japońskich grup rockowych, takich jak X JAPAN, LUNA SEA czy Dir en grey. W październiku Taste of Chaos 2008 przybył do Europy. MUCC wystąpili w Holandii, Niemczech, Danii, Szwecji, Finlandii czy Wielkiej Brytanii.

Poprzednik
Ayumi Hamasaki
Reprezentant Japonii na
Następca
YUI

Zalążek artykułu To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.