FANDOM

Malmo

Malmö na mapie Szwecji

Malmö (duń. Malmø) – miasto i port położone w południowej Szwecji na półwyspie Skania (szw. Skåne) nad Sundem, ośrodek administracyjny regionu Skåne, utworzonego w 1997 roku w wyniku połączenia regionów Malmöhus oraz Kristianstad (przed reformą administracyjną było stolicą regionu Malmöhus).

300 tys. mieszkańców (marzec 2011), zespół miejski liczy 540,5 tys. (dane z 2005 r.).

Pierwsza nazwa Malmö brzmiała Malmhaug, co znaczy "kopiec piasku".

Często określa się Sztokholm "głową", a Göteborg "sercem" Szwecji, o tyle Malmö uchodzi za brzuch tego kraju, ponieważ leży w południowej prowincji Skania, położonej nad morzem.

Worldvision Song ContestEdytuj

Malmö zostało organizatorem 6. Worldvision Song Contest dzięki zwycięstwu Marie Serneholt.

Zwycięstwo w Malmö odniósł także reprezentant Szwecji, duet Fame, zdarzyło się tak po raz pierwszy w historii, że drugi raz z rzędu konkurs wygrał ten sam kraj. Dzięki czemu siódma edycja odbyła się w Sztokholmie. Drugie miejsce zajęły Niemcy, a trzecie Włochy.

Drugi raz Malmö zostało organizatorem 16. Worldvision Song Contest dzięki zwycięstwu Sanny Nielsen.

Wówczas zwycięstwo odniosła reprezentantka Mołdawii, Natalia Barbu dzięki czemu siedemnasta edycja odbyła się w Kiszyniowie. Drugie miejsce zajęła Norwegia, a trzecie Ukraina.

Po raz Malmö zostało organizatorem 47. Worldvision Song Contest dzięki zwycięstwu Molly Pettersson Hammar.

Poprzednik
Antwerpia
Organizator
Następca
Sztokholm
Poprzednik
Göteborg
Organizator
Następca
Kiszyniów
Poprzednik
Rio De Janeiro
Organizator
Następca
Brisbane