FANDOM

Mariah Carey

Mariah Carey

Mariah Carey (ur. 27 marca 1970 w Huntington na wyspie Long Island w stanie Nowy Jork) – amerykańska piosenkarka, kompozytorka, producentka i autorka tekstów piosenek. Jest obdarzona skalą głosu wynoszącą 5 oktaw.

Jest trzecim i najmłodszym dzieckiem byłej śpiewaczki operowej Patricii Hickey, z pochodzenia Irlandki i Alfreda Roya Carey (dawniej Nunez), technika pochodzenia afro-wenezuelskiego.

Od 1993 do 1998 roku była żoną Tommy'ego Mottoli. 30 kwietnia 2008 roku wzięła ślub z aktorem Nickiem Cannonem i dokładnie trzy lata później, bo w trzecią rocznicę ich ślubu została matką bliźniąt, chłopca i dziewczynki. Po 4 dniach od narodzin dzieci podano oficjalne imiona dzieci. Córka nosi imię Monroe, a syn Moroccan Scott.

Debiutowała w 1990 albumem Mariah Carey. Na swoim koncie ma wiele przebojów i nagród, w tym 5 Grammy. Sprzedała ponad 200 milionów płyt na całym świecie. Jest laureatką tytułu Gwiazda millenium. Jej album z 2005 r., The Emancipation of Mimi, w samych Stanach sprzedał się w 6 mln egzemplarzy, natomiast sprzedaż światowa przekroczyła 10 mln kopii. Przyniósł jej także kolejne numery 1 na liście Billboard: "We Belong Together" oraz "Don't Forget About Us". W sumie Mariah Carey umieściła na pierwszym miejscu listy Billboardu 18 hitów (więcej niż Elvis Presley - 17) i tym samym znalazła się na 2 miejscu w rankingu artystów z największą ilością singli nr 1 na świecie (więcej singli umieścili tylko The Beatles - 20).

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2006 United-States flag All I want for christmas is you Scott 1 miejsce
MG 2007 United-States flag O holy night Damianos 20 miejsce
MG 2008 United-States flag Joy to the world Dominika 13 miejsce
Poprzednik
Melanie Thornton
Zwycięzca Muzycznej Gwiazdki
Zima 2006
Następca
Piotr Rubik i Przyjaciele

Udział w Virtuala Konkurso KanzonoEdytuj

2. VKK United-States flag Your Girl Steve Półfinał