FANDOM

Mariza Ikonomi - (ur. 12 maja 1983 w Tiranie) - albańska piosenkarka.

Pochodzi z rodziny muzyków. Zaczęła śpiewać już jako dziecko, występując na festiwalach piosenki dziecięcej w Tiranie i w Szkodrze. Reprezentowała także Albanię na Bałkańskim Festiwalu Piosenki Dziecięcej w Macedonii, gdzie zdobyła III nagrodę.

Po raz pierwszy na "dorosłej" scenie pojawiła się w wieku 12 lat, debiutując na Festiwalu Piosenki Albańskiej w Tiranie i będąc najmłodszą jego uczestniczką w historii. Mając 17 lat występowała jako wokalistka zespołu Ilirianet na koncertach w Szwajcarii, Francji, Holandii i w Kosowie. Przeboje, którymi Ikonomi zdobywała rynek albański jak Ti me fal (Wybacz mi) i Dashuri dhe Lot (Miłość i łza) znalazły się na debiutanckiej płycie wokalistki zatytułowanej Vegim Qellor. Płyta, wypromowana przez teledysk "S'e di" (Nie wiem) otworzył drogę wokalistce do albańskiej telewizji, a także do sukcesu na Festiwalu Pieśni Magicznej w Tiranie, na którym została uhonorowana Złotym Mikrofonem. W 2007 zajęła 3 miejsce na Festiwalu Radia i Telewizji w Tiranie.

W 2003 ukończyła naukę w szkole artystycznej Jordan Misja w Tiranie i podjęła studia na wydziale wokalnym Akademii Sztuk Pięknych.

9. IFP Albania flag Nuk dua te jem Turek Półfinał
10. IFP Albania flag Piano e Vjeter kvlssn 13 miejsce