FANDOM

Moya Brennan, właśc. Máire Ní Bhraonáin (ur. 4 sierpnia 1952 w Gweedore w Irlandii) - irlandzka wokalistka znana z występów w rodzinnej formacji Clannad. Jest najstarsza z dziewięciorga rodzeństwa a jej siostrą jest m.in. Enya.

Przez jakiś czas nagrywała jako Mary Brennan (longplaye "Maire" z 1992 roku, "Misty Eyed Adventures" z 1995 roku, "Perfect Time" z 1998 roku i nominowany do nagrody Grammy "Whisper To The Wild Water" z 1999 roku). Jej wokal stał się powszechnie rozpoznawalny dzięki sukcesom Clannad - od przełomowej ścieżki dźwiękowej brytyjskiego serialu "Harry's Game" (użytej również w filmie "Czas patriotów"), przez muzykę do produkcji "Ostatni Mohikanin" czy "Robin z Sherwood", po singel "In A Lifetime", zaśpiewany przez nią wraz z Bono. Od 2002 roku postanowiła występować jako Moya Brennan i tak sygnowany był jej longplay z 2003 roku, zatytułowany "Two Horizons" oraz kolejny, który ukazał się dwa lata później - "An Irish Christmas".

Maire Brennan mieszka w Dublinie, w Irlandii. Często podróżuje angażując się w działalność organizacji charytatywnych. Jest ambasadorem dobrej woli Christian Blind Mission. Brennan jest ewangeliczną chrześcijanką i należy do kościoła będącego częścią Wspólnoty Zborów Bożych. Artystka dwukrotnie wystąpiła w Polsce z zespołem Clannad oraz czterokrotnie solo (2010 r.): 29 listopada we Wrocławiu, 30 listopada w Poznaniu, 1 grudnia w Warszawie i 2 grudnia w Gdańsku.

16. IFP Ireland flag Show me Mario20 Półfinał