FANDOM

Olga Szomańska, dawniej Olga Szomańska-Radwan (ur. 18 listopada 1982) – polska wokalistka i aktorka estradowa, znana przede wszystkim z występów w oratorium Piotra Rubika i Zbigniewa Książka, Tu Es Petrus. Sporadycznie występuje również w pozostałych dwóch częściach Tryptyku Świętokrzyskiego: w Świętokrzyskiej Golgocie i Psałterzu Wrześniowym.

Laureatka Konkursu Piosenki Francuskiej w Lubinie, Spotkań Literacko-Muzycznych we Wrocławiu i Festiwalu Piosenki Polskiej lat 60.-70. w Wyszkowie. W 1999 roku została laureatką programu Szansa na sukces, w którym zaśpiewała piosenkę z repertuaru Hanny Banaszak. Od 2000 występowała na deskach Teatru Muzycznego we Wrocławiu (musical Honorificabilitudinitatibus). Rok później znalazła zatrudnienie w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie, gdzie występowała m.in. w spektaklach Miss Saigon, Grease, Kwiaty we włosach. Wspólnie z Markiem Bałatą, Ewą Urygą i zespołem Spirituals Singers Band występowała, jako solistka, w skomponowanej przez Włodzimierza Szomańskiego mszy Missa Gospel's, zapis której wydany został, w 2001 roku, na płycie CD. Wspólnie z Janem Radwanem zaśpiewała piosenkę do czołówki serialu telewizyjnego pt. Pierwsza miłość.

Począwszy od 2003 roku występowała na deskach teatru Rampa w Warszawie, biorąc udział w inscenizacjach Sztukmistrza z Lublina i Złotej kaczki. W 2005 w muzyce podjęła współpracę z Piotrem Rubikiem, który powierzył jej rolę w oratorium Tu Es Petrus. Promująca płytę piosenka Niech mówią, że to nie jest miłość, śpiewana przez nią wspólnie z Przemysławem Brannym, wybrana została "Przebojem Lata z Jedynką" podczas Festiwalu Jedynki w Sopocie.

13 kwietnia 2011 miała miejsce premiera jej pierwszej solowej płyty o tytule Nówka. Na płycie znalazło się 13 utworów w większości autorskich napisanych wspólnie z kompozytorem Marcinem Partyką.

9. IFP Poland flag Strumień Sosnowski 15 miejsce

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2007 Poland flag Narodziny SOSNOWSKI Dyskwalifikacja