FANDOM

Piotr Rubik

Piotr Rubik

Piotr Rubik (ur. 3 września 1968 w Warszawie) – polski wiolonczelista, kompozytor muzyki pop, filmowej i teatralnej oraz prezenter telewizyjny.

Podstawy wiedzy o muzyce zdobywał pod okiem Elżbiety Małanicz-Onoszko. W wieku siedmiu lat zaczął się uczyć grać na wiolonczeli w klasie Jerzego Ługiewicza. Po ukończeniu tej szkoły dostał się do liceum muzycznego, gdzie kontynuował naukę gry na wiolonczeli pod kierownictwem profesora Andrzeja Zielińskiego, który prowadził go do ukończenia Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Był członkiem Światowej Orkiestry Jeunesses Musicales, w której pełnił rolę koncertmistrza. Uczęszczał na kursy kompozycji muzyki filmowej w Sienie prowadzone przez Ennio Morricone.

Piotr Rubik jest producentem płyt Tytusa Wojnowicza, Małgorzaty Walewskiej, Katarzyny Skrzyneckiej, Michała Bajora, Georginy Tarasiuk. Kompozytor utworu Edyty Górniak "Dotyk". Kompozytor pieśni "Dove Vai" promującej film Quo Vadis w reżyserii Jerzego Kawalerowicza. Stworzył oprawę muzyczną Wiadomości TVP1. Od 2005 roku szef muzyczny Festiwalu Tańczące Eurydyki im. Anny German w Zielonej Górze.

W 1997 roku, współprowadził wraz z Moniką Bral i współprodukował emitowany na antenie Telewizji Polsat, Magazyn MO - program o tematyce gier komputerowych. Sam Rubik przyznał, że jest wielkim fanem gier komputerowych.

21 czerwca 2008 roku wziął ślub kościelny z Agatą Paskudzką, z którą był związany od 3 lat. Fotografie z tej uroczystości opublikowało czasopismo Viva!, kupując na wyłączność prawa do sesji zdjęciowej za 200 000 zł. W maju 2009 roku na świat przyszła pierworodna córka tej pary – Helena.

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2007 Poland flag Biały śnieg i ty Meller 1 miejsce
Poprzednik
Mariah Carey
Zwycięzca Muzycznej Gwiazdki
Zima 2007
Następca
Banaroo