FANDOM

Rednex - szwedzki zespół tworzący muzykę będącą mieszanką gatunków country oraz w niektórych piosenkach motywów pieśni Indian amerykańskich.

Janne Ericsson, Örjan Öberg oraz Pat Reiniz, trzech szwedzkich producentów, którzy spróbowali wymieszać muzykę country z muzyką techno, postanowiło powołać do życia Rednex. Zadecydowali o odświeżeniu tradycyjnej pieśni folkowej, "Cotton-Eyed Joe", i przedstawienia jej w postaci współczesnej muzyki tanecznej.

Eksperyment ten spowodował zdobycie międzynarodowej popularności na świecie w roku 1995, kiedy to Cotton Eye Joe zawojował dyskoteki.

W roku 2000 również singel "Spirit of the Hawk", pochodzący z albumu Farm Out zdobył znaczną popularność w europejskich dyskotekach.

Rednex wystawił się [potrzebne źródło] na sprzedaż za 2 900 000 dolarów. W cenie tej jest zespół oraz wszystko, co do niego należy wraz z prawami autorskimi do utworów oraz nazw.

Wystawił też wszystkie [potrzebne źródło] swoje utwory, w tym najnowszy "Devil's on the Loose" na The Pirate Bay do ściągnięcia za darmo wraz z darmowymi dodatkami oraz informacjami w plikach PDF.

9. IFP Sweden flag Hold me for a while rMateusz Półfinał