FANDOM

Remy Zero to amerykański zespół grający alternatywny rock.

Grupa założona została w roku 1989 przez Cinjun Tate (wokal, gitara), Shelby Tate (gitara, instrumenty klawiszowe, wokal), Gregory Slay (ur. 1969 - zm. 1 stycznia 2010) (perkusja, instrumenty perkusyjne), Cedric Lemoyne (gitara basowa), Jeffrey Cain (gitara). Ich działalność trwa nadal choć mieli przerwę w latach 2003-06.

Remy Zero nie był popularnym zespołem dopóki Radiohead nie znaleźli ich taśmy demo. Następnie zostali przez nich zaproszeni na tournée The Bends. Po tym wydarzeniu zespół przeniósł się z Birmingham (Alabama) do Los Angeles by nagrać swój pierwszy album.

Ich pierwszy album Remy Zero dobrze się sprzedawał oraz zdobył uznanie, lecz płyta nie opiewała sukcesem o jakim marzyli. Kolejny album Villa Elaine słuchacze przyjęli lepiej niż ich debiutancki. Album został nagrany gdy zespół mieszkał w apartamencie o tej samej nazwie w Hollywood. Trzeci już album, The Golden Hum, otrzymał uznanie oraz zapewnił im sukces piosenką Save me, która w chwilę potem została wykorzystana do serialu Smallville. Piosenka "Shattered" była wykorzystana w filmach Piękna i szalona i Suicide Kings. Piosenkę "Fair" z płyty Villa Elaine mogliśmy usłyszeć w filmie Garden State , "Prophecy" była w She's All That. "Gramarye" została wykorzystana w filmie Stigmata, a "Perfect Memory" usłyszeliśmy w filmie The Invisible.

3. IFP United-States flag Belong Manutdfan 23 miejsce
4. IFP United-States flag Save Me Manutdfan 11 miejsce