Renata Dąbkowska (ur. 31 lipca 1972 we wsi Żebry-Laskowiec na Mazowszu) – polska wokalistka muzyki pop. Członkini Akademii Fonograficznej ZPAV.

Karierę rozpoczynała w zespole Dystans. Od 1996 występowała z zespołem Sixteen. Ich pierwszy album - Lawa (1997) zyskał status platynowej płyty, a zespół otrzymał wiele wyróżnień m.in. nominację do nagrody Fryderyki 1997 w kategorii Fonograficzny debiut roku. W 1998, wraz z Sixteen, reprezentowała Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji z piosenką To takie proste (17. miejsce; 21 punktów).

Po śmierci lidera grupy Jarosława Pruszkowskiego rozstała się z Sixteen i rozpoczęła karierę solową. Wydała dwa albumy: Jedna na cały świat w kwietniu 1999 i Bo taka jest w maju 2004.

W 1999 została laureatką Nagrody Publiczności (system audiotele) koncertu Premiery na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu za piosenkę Czasami (zbiera się na burzę). Na festiwalu w Opolu pojawiła się także w 2004. Śpiewając Na grosze wystąpiła w koncercie Premiery zajmując 15. miejsce. Mniej więcej w tym okresie współpracowała z Telewizją Polsat prowadząc programy "Miłość od pierwszego wejrzenia" i "Podryw Kontrolowany", uczestniczyła również w nagraniu milenijnej piosenki nagranej na potrzeby tejże telewizji.

Kilkukrotnie brała udział w trasie koncertowej Lato z Radiem organizowanej przez Polskie Radio. W 2006 piosenka Sixteen Twoja lawa znalazła się na jubileuszowej składance największych hitów Lata z Radiem.

W 2010 Renata ponownie aktywowała disco-polowy zespół Dystans, obecnie w składzie z Arkiem Nawrockim, Przemkiem Knopikiem i Darkiem Marcinkiewiczem.

Dąbkowska jest byłą żoną gitarzysty i wokalisty Grzegorza Kloca. Ma z nim córkę Zuzannę.

Poprzednik
Hania Stach
Reprezentant Polski na
Następca
Ewelina Flinta

Zalążek artykułu To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.