FANDOM

Stevan Faddy Стеван Фади (ur. 2 września 1986 w Kotor) - piosenkarz z Czarnogóry.

Brał udział w Montevizija 2006 z piosenką "Cipele", Sunčane Skale 2003 z piosenką "Poslednja obala". 25 lutego 2007 wygrał finał MontenegroSong 2007 z piosenką "Ajde Kroči" i otrzymał prawo reprezentowania Czarnogóry w Konkursie Piosenki Eurowizji 2007 w Helsinkach, w Finlandii. Stevan jest pierwszym reprezentantem Czarnogóry po rozłączeniu się jej z Serbią.

Dzięki wygranej w konkursie muzycznym "Intro Karaoke" w 2003 uzyskał prawo uczestnictwa w festiwalu muzycznym "Sunčane Skale"w Herceg Novi gdzie zajął drugie miejsce z piosenką "Posljednja Obala". W tym samym roku otrzymał nagrodę muzyczną "Montefon" jako Debiut Roku.

W Konkursie Piosenki Eurowizji startował zaledwie dwa razy. Pierwszy raz 2005 w którym zajął drugie miesjce w Montevizija 2005 i czwarte w Evropesma z piosenką "Utjeha", a później drugi raz w 2006 roku z piosenką "Cipele" wygrał Montevizija 2006, a w Evropesma ukończył na trzecim miejscu.

W Konkursie Piosenki Eurowizji 2007 reprezentował Czarnogórę pierwszy raz z piosenką "Ajde, Kroči" skomponowaną przez Slavena Knezović'a, a napisaną przez Milana Perić'a.

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Czarnogóry na
Następca
Brak udziału

Wiki letter w To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.