FANDOM

Taylor Swift (ur. 13 grudnia 1989 roku) — amerykańska wokalistka country i popowa, aktorka.

W 2006 roku ukazała się jej pierwsza płyta, Taylor Swift, która uzyskała multiplatynowy status w Stanach Zjednoczonych. Dwa lata później Swift wydała swój drugi album, Fearless, który spędził na szczycie Billboard 200 jedenaście tygodni, najwięcej od jakiejkolwiek płyty od 2000 roku. W listach podsumowujących sprzedaż albumów w 2008 roku, Fearless uplasował się na 3. miejscu z 2.1 milionami kopii, zaś Taylor Swift zajął 6. pozycję ze sprzedażą 1.5 miliona egzemplarzy. W 2009 roku Taylor uznana została artystką roku według magazynu Billboard, a Fearless otrzymał w 2010 roku nagrodę Grammy dla albumu roku.

W 2008 roku łączna sprzedaż albumów Swift wyniosła ponad cztery miliony kopii, czyniąc z niej najlepiej sprzedającego się artystę w Stanach Zjednoczonych w tymże okresie. W styczniu 2010 roku Nielsen SoundScan uznał Swift za artystkę, która sprzedała najwięcej wydawnictw w formie digital download w historii, z ponad 28 milionami jej utworów zakupionych cyfrowo. W sumie albumy Swift rozeszły się w ponad 13 milionach egzemplarzy na całym świecie.

W 2010 roku magazyn Forbes umieścił Taylor na 12. miejscu listy najbardziej wpływowych postaci show-biznesu, z rocznym dochodem w wysokości 45 milionów dolarów.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Lissie
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
Brandon Flowers

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2009 United-States flag Last christmas BzyK 20 miejsce