FANDOM

Thomas Anders właściwie Bernd Weidung (ur. 1 marca 1963 roku we wsi Mörz w gminie Münstermeifeld koło Koblencji) – niemiecki piosenkarz, kompozytor i producent muzyczny.

Kariera Bernda Weidunga zaczęła się w 1980 roku kiedy wygrał konkurs młodych talentów w Radiu Luxemburg i podpisał kontrakt z wytwórnią CBS. W 1983 roku Dieter Bohlen zafascynowany głosem Thomasa, zaproponował mu nagranie niemieckiej wersji utworu F.R.Davida pt. "Pick Up The Phone". Rok później założyli duet Modern Talking, z którym odnieśli międzynarodowy sukces. 3 lata później zespół zawiesił działalność. Głównym powodem rozpadu była ówczesna żona Thomasa, Nora Balling[1]. W 1989 roku Thomas Anders wydał swoją pierwszą solową płytę Different przy współpracy z byłym producentem Eltona Johna – Gusem Dudgeonem. Jednak ta i następne sześć płyt nie przyniosły mu większego sukcesu. W 1998 roku nastąpiła reaktywacja Modern Talking i wydanie albumu z coverami Back For Good. W 1999 roku Thomas rozwiódł się z Norą, a rok później wziął ślub z Claudią Hess. 21 czerwca 2003 roku w Berlinie Modern Talking dali pożegnalny koncert. Thomas Anders kontynuuje swoją karierę, w 2004 roku została wydana solowa płyta This Time i w tym samym roku została wydana płyta King Of Love, a w 2006 roku jazzowo-swingowy album Songs Forever. W lutym 2010 roku wydał album "Strong" tylko w Rosji i na Ukrainie. Album ten uzyskał status platynowej płyty w Rosji. 10 czerwca 2011 roku miała miejsce premiera albumu "Two" który utworzył w duecie ze znanym niemieckim producentem Uwe Fahrenkrogiem-Petersenem, który komponował m.in. dla znanej niemieckiej piosenkarki Neny. W pierwszym tygodniu sprzedaży album zajął 11 miejsce na niemieckiej liście albumów, jest on także dostępny w Austrii i Szwajcarii. Pierwszy singiel z nowej płyty nosi tytuł "Gigolo". Nowy projekt duetu Anders|Fahrenkrog od 13 czerwca 2011 jest także dostępny w Rosji, na razie brak informacji mówiących o polskim wydaniu.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Ani Lorak
Reprezentant Ukrainy na
Następca
Anastasia Prikhodko

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2009 Germany flag Kisses for Christmas Jakobs 18 miejsce