FANDOM

Toronto

Toronto na mapie prowincji Ontario

Toronto – największe miasto Kanady położone w południowej części prowincji Ontario, której jest stolicą. Miasto pełni funkcję ekonomicznej i kulturalnej stolicy Kanady. W mieście Toronto mieszka 5 915 386 ludzi (2011).

Toronto jest najbardziej wieloetnicznym miastem świata, zamieszkanym przez ponad 150 grup etnicznych, w 2001 roku miasto otrzymało nadany przez ONZ tytuł: World's Most Multicultural City.

Język angielski jest językiem ojczystym dla mniej niż 52% mieszkańców Toronto. Ponad 50% obecnych mieszkańców Toronto jest imigrantami, co daje miastu drugie miejsce na świecie co do ich liczby po Miami w Stanach. Polonia w zespole miejskim Toronto, według badań Kanadyjskiego Urzędu Statystycznego, liczy 266 700 osób (2011). Nieoficjalnie ocenia się, że ta liczba jest ponad dwukrotnie większa. Wg oficjalnych statystyk 79 875 torontyjczyków mówi po polsku.

Worldvision Song ContestEdytuj

Toronto zostało organizatorem 21. Worldvision Song Contest dzięki zwycięstwu Matta Duska.

Zwycięstwo w Toronto odniosła reprezentantka Wielkiej Brytanii, Marina and the Diamonds dzięki czemu dwudziesta druga edycja odbyła się w Edynburgu.

Poprzednik
Londyn
Organizator
Następca
Edynburg