FANDOM

Vicky Leandros, właśc. Vasilika Papathanasiou (ur. 23 sierpnia 1949 na wyspie Korfu w miejscowości Paleokastritsa w Grecji) – niemiecka piosenkarka pochodzenia greckiego. Córka Leandrosa (ojciec) i Boubou (matka) Papathanasiou, urodziła dwie córki (Milanę i Sandrę) i syna (Leandrosa), rozwódka (mąż Enno Freiherr von Ruffin).

Uzyskała szerokie wykształcenie muzyczne: śpiew, gra na gitarze, balet.

Zadebiutowała w 1965 singlem "Messer, Gabel, Schere, Licht", a rozgłos zyskała w 1972 za sprawą europejskiego międzynarodowego konkursu piosenki Eurowizji w Edynburgu (Szkocja), gdzie reprezentowała Luksemburg, zdobywając pierwszą nagrodę z francuskojęzyczną piosenką pod tytułem "Apres toi". Wcześniej w 1967 ze swoją piosenką "L'amour est bleu" zajęła na Eurowizji w Wiedniu czwarte miejsce.

W Niemczech znana przede wszystkim jako wokalistka szlagierowa, która wylansowała mnóstwo piosenek. Jej najbardziej popularnym przebojem, który w 1974 w Niemczech wiele tygodni nie schodził z pierwszego miejsca najlepiej sprzedających się singli, jest piosenka "Theo wir fahr'n nach Lodz (Teo pojedźmy do Łodzi)". Jest to też jej jedyna znana piosenka w Polsce, gdyż jej treść dotyczy Łodzi. Piosenka ta stała się też hymnem promującym Łódź w Niemczech.

Ostatnio artystka wiele koncertuje w Niemczech przypominając swoje stare sprawdzone przeboje. Nagrała też niemiecką wersję piosenki "My Heart Will Go On" pod tytułem "Weil mein Herz Dich nie mehr vergisst" do niemieckiej wersji filmu "Titanic". W 2003 nagrała też album m.in. ze znanym muzykiem greckim Mikisem Theodorakisem. W 2006 ponownie nieskutecznie ubiegała się o uczestnictwo w konkursie Eurowizji z piosenką "Don't break my heart".

9. IFP Greece flag Don't Break My Heart Maateusz Półfinał