FANDOM

Zedd, właśc. Anton Zaslavski (ur. 23 września 1989) - niemiecki DJ i producent muzyczny. Jego twórczość przeważa w gatunki electro house i progressive house.

Zedd urodził się w Rosji, ale dzieciństwo spędził w niemieckim miasteczku Kaiserslautern, gdzie mieszka do dziś. Pierwsze produkcje powstawały już w 2002 roku, jednak pierwszy singiel Zedda został wydany nakładem wytwórni amerykańskiego producenta Skrillexa OWSLA w 2010 roku. Pod koniec 2011 roku Zedd zdobył popularność singlem Shave It, którego zremiskowali tacy znani producenci, jak Kaskade czy Tommy Trash. W czerwcu 2012 roku Zaslavski wydał swój pierwszy singiel w amerykańskiej wytwórni Interscope Records dotychczas znanej z wydawania utworów popowych gwiazd. Utwór zajął piewsze miejsce w amerykańskim rankingu US Dance Charts. W październiku 2012 roku Zedd wydał swój debiutancki album pt. Clarity, który wysoko notowany był m.in. w rankingach iTunes. Zedd ma na koncie współprace m.in. z Nickym Romero, a także wyprodukował single dla Justina Biebera i Lady Gagi.

W najnowszym albumie Lady Gagi pt. ARTPOP znajdą się utwory wyprodukowane przez młodego Niemca.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Luksemburga na
Następca
Brak udziału